Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 3 Februari 2011

SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 1432 HIJRAH

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia.

Nabi Muhammad s.a.w itu sesungguhnya adalah kekasih Allah. Baginda menjadi manusia yang paling sempurna dan menjadi ikutan lebih daripada separuh populasi bumi. Lantaran mengagungkan kesempurnaan dan anugerah Allah itu, Surau Impian telah merancang satu program sempena memperingati hari lahir Baginda. Aktiviti yang dirancang tersebut dibahagikan kepada dua (2) bahagian. Bahagian pertama akan diadakan pada 15 Februari 2011. Aktiviti yang dirancang pada 15 Februari 2011 adalah seperti di bawah.

7.30 Pagi - Berkumpul di Perkarangan Surau
8.00 Pagi - Perarakan Maulidur Rasul & Selawat
9.00 Pagi - Jamuan Makan
7.45 Mlm - Tahlil , Selawat & Berzanji
9.00 Mlm - Mesyuarat Agung Khas
                - Pelancaran Blog Rasmi
                - Bersurai

Bagi memeriahkan lagi majlis ini dan memberi nilai tambah keilmuan selari dengan kehendak pembangunan modal insan, Surau Impian telah merancang untuk mengisi Majlis Sambutan Maulidur Rasul ini dengan satu majlis ilmu. Bahagian kedua majlis ini akan diadakan pada 19 Februari 2011. Aturcara majlis adalah seperti berikut:

7.45 Mlm - Ceramah Maulidur Rasul bersama Ust. Hamdan.

Pengerusi dan AJK Surau amat memerlukan dan mengharapkan penyerta tuan-tuan dan puan-puan serta keluarga dalam memeriahkan majlis ini. Kejayaan majlis ini adalah kejayaan kita bersama dan kemeriahan majlis ini bakal menjadi memori indah kita bersama. Jadi, dalam beribadah kita turut mencipta memori, memori yang bakal kita ceritakan pada generasi akan datang. Moga cerita tersebut menjadi panduan di dekad hadapan dalam membentuk warga Muslim yang ampuh.

Sekian. Terima kasih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan